kuk

söndag, februari 3

Degardag med historia ifrån igår

Idag har jag verkligen inte gjort nått speciellt alls. Legat och degat. Dock så har jag faktiskt tagit en promenad. Vilket var lite hurtigt. Passade då även på att köpa godis. Utöver det så har bara te druckits i enorma mängder och det har dansats till random musik. Det har varit en allmänt bra, men värdelös, degar-dag. Men eftersom jag var helt slut i kroppen efter igår så var det faktiskt helt okej att inte göra ett skit i dag.

Det som jag faktiskt hade tänkt skriva om var gårdagen. Den dagen som visade sig att vara en av de mest värda dagarna någonsin. Dagen innehöll det mesta som en bra dag bör ha. Det enda som var något negativt var att jag rakade av mig allt hår på sidorna och bakhuvudet. Inte så snyggt. Men jag ville känna mig som 16 igen och därför kändes det ganska lockande att raka av allt. Som ni ser är jag inte speciellt bra på att stå emot lockelser även de allra dummaste.


Jag började dagen med att träffa Rebecca inne i stan. Det enda vi egentligen gjorde var att leta kläder till henne. Jag var dock inte någon vidare bra medhjälpare utan var lite negativ till det mesta, fast med glimten i ögat. Det var nog rätt bra att jag var som jag va eftersom nu kom hon hem med det hon behövde mest, vilket var ett par svarta jeans. Utöver det så fotade jag henne medan hon bytte om.

Där efter stressade jag hem för att hinna byta om och äta innan jag skulle dra till Rebecca för att föra inför kareoken och Renans fest. Min tidsplanering gick käpprätt åt helvete. Jag kom på den otroligt jävla korkade idén att tvinga min pappa, som jag tidigare sa, raka av mig håret på sidorna och i nacken. Vi var inte direkt samspelta och det mesta tydde på att det skulle sluta i tragedi. Vilket det kind of gjorde. Eller det beror på hur man ser det. För att om man gillar 16 åriga syntare så kanske man tycker att mitt hår är sjukt snyggt. Detta kaos-projekt slutade i att jag blev lite försenad till kareoken och inte hann raka mig i ansiktet.

My, Molly, Erika, Jessica, Therese och Rebecca
När jag väl kom fram till kareoke baren drog kvällen igång på riktigt. Vi var totalt 7 pers som skrek-sjöng tillsammans i ett pytte rum. Efter tiden var slut satte vi oss sedan i den öppna baren. Det var så sjukt mycket roligare än i smårummen. Speciellt på grund av det otroligt jävla awkward moment som uppstod när jag blev uppvinkad av en porrdansande tjej.


Kvällen fortsatte sedan på K-Klubben. Där blev jag kalas-packad pågrund av det extremt låga priset i baren. Allt kostade nämligen 25kr. Under kvällen dansade alla som aldrig förr. Det var galet och hysteriskt roligt. Mitt under kvällen lyckades även jag missa att alla andra hade dragit och stod själv inne på dansgolvet. Dansade helt i min egen värld mitt i smeten. Därefter träffade jag några riktigt sköna människor som jag troligtvis kommer hänga med någon gång i framtiden och det ser jag verkligen fram emot. När jag sitter i utomhus och röker kommer sedan Jessica ut och då blev jag lite paff för jag trodde hon hade dragit med de andra. Men det hade hon ju uppenbarligen inte. Så då gjorde jag sällskap med henne till slussen för att sedan ta mig hem. Sjukt värd kväll. Jag kommer nog hänga på alla Renans klubbkvällar framövr.


Johanna, Rebecca, My och jag
Tyra och Molly med random "dude"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar