kuk

fredag, februari 1

Flytthjälp med pizza som lön

Efter att ha hängt med Lovisa efter stallet med blodpudding och kaffe på menyn kom jag på att jag gömt bort att jag skulle vara flytthjälp åt Molly. Så jag hettsade som satan för att ta mig till Solna så fort som jag bara kunde. Väl där, som ni förhoppningsvis redan läst om, fick jag spendera cirka en timme på ett ganska sunkigt hak. Men tillslut efter att ha läst om metro 3 gånger ringde de i telefonen för då var twinsen på plats.

Det gick faktiskt riktigt fort att bära upp alla flyttkartonger till lägenheten. Så efter att allt hade huserat så drog vi till Pizzerian 10m ifrån porten för att inhandla dagens middag. Under tiden bagaren bakade gick vi till Willys för att Molly skulle kunna handla lite mat till i morgon samt ha något att äta till frulle på morgonen. När vi kom tillbaka till Pizzerian så bjöd bagaren oss på pizzasallad som inflyttningspresent. Värt. Dit bör man gå igen. För pizzorna smakade faktiskt väldigt gott. Fick faktiskt några riktigt najsiga svulla-bilder på damerna som jag dessvärre säkert inte kommer att få lägga upp. Det tycker jag är lite tråkigt. Dock hade jag aldrig låtit någon lägga upp något sådant på mig. Men det är en annan historia.

My drog iväg en stund efter maten medan jag och Molly skulle börja packa upp hennes 58st kartonger med inget mindre än bara kläder. Det blev kanske inte så mycket uppackning  för min del men jag stod för en otroligt bra låtlista och underhållning.

Mitt under kaoset så plockade Molly fram massa foton och fotoalbum. Det var sjukt roligt att bläddra igenom allt. Speciellt bilderna ifrån när vi firade nyår i Berlin i år. Även fast jag var sjuk hela resan så har jag fått så många roligs minnen därifrån. Längtar som fan till när nästa gruppresa blir av och inte minst till nästa nyår!

Strax innan 23:30 bestämde vi oss för att dricka lite te för att "fira" att det mesta hade kommit på plats. Det tog ungefär lite mer än 20 minuter för vattenkokaren att koka 8dl vatten. Inte riktigt den snabbaste i världen kanske. Men teet smakade alldeles förträffligt gott. Eftersom det var jag som valde och har överlägset bäst smak när det kommer till det mesta.

Nu sitter jag här hemma i min säng och funderar på vad morgondagen kommer att erbjuda. Det som är spikat är en fet fest på Renans klubb med kareoke som förkrök. Är sjukt laddad för i morgon!

Ha're Fett!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar