kuk

måndag, mars 11

Mer än bara nostalgi

Hittade precis alla mina gamla bloggar jag hade här på blogger! Blir helt nostalgisk och nästan lite rörd. Shit vad liten man var när man var 17. Det är helt galet. Det bästa med detta var att jag nu har fått så sjukt mycket inspiration. Jag ägnade nog mest till att skapa spännande bloggprojekt istället för att faktiskt driva dem eftersom jag ganska lätt tappar intresse för saker och ting.

Den nutida fetischen

Bloggar blossar upp som herpes sprids i en amerikansk komedi. Nästan alla har det (en). Man ser en tydlig likhet emellan bloggars inaktivitet och uppsprättandet av människokroppar i en amerikansk rysare. Själv har jag både fått tarmarna ut slitna och herpes. Personligen så skäms jag över hur jag missbrukar skapandet av bloggar. Det är alltid något som är extra roligt med att just skapa bloggen och skriva det första meddelandet. Jag skulle nästan kalla det för min lilla fetisch. I mig byggs det upp en förväntan om att inlägget ska bli unikt och speciellt. Ordet "fetisch" betyder friare - och jag tar mig friheten att skapa en okänd mängd bloggar som sedan dör ut. För vissa kanske det jag skriver inte går ihop eller är väldigt långsökt men för mig är det så glasklart att man kan ta i det. Den Nutida fetischen.
(publicerat 18 Augusti 2009 i Contemporary Fetish)
Utöver, enligt mig, ganska intressanta texter hittade jag även massor utav galna bilder ifrån de bloggarna jag lyckades spåra upp. Det var bilder som jag trodde hade försvunnit. De flesta bilderna kommer ifrån de festerna vi hade i Mikaelas lägenhet i Tensta. Tyvärr hittade jag dock inga bilder ifrån toapappersfesten. Sämst. Men det går säkert att få tag på. Här kommer i alla fall en bild på tre glada ungdomar i sina bästa år. 

Hard rock, halleluja!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar