kuk

fredag, mars 22

Nöjd och belåten

Vaknade tjockt tidigt idag. Klockan var nämligen 09:15. Slängde i mig lite frukost som smakade bajs men kaffet var riktigt fett eftersom det var barista kungen fille som gjorde det. Hoppade sedan i mina skitiga ridkläder för att springa till min samåkning ut till stallet.

Tryck på "läs mer" för att läsa hela inlägget

Var ganska opepp på att rida. Eller var kanske mer på mitt "Don't care- humör". Men som tur är så brukar jag rida som en gud när jag är så. Lite självironi. Hälften sant dock. Det går alltid som allra bäst när jag verkligen skiter i hur det kommer att gå. Lite på grund utav att jag alltid vill och försöker alldeles för mycket.

Men som sagt. Idag satt det mesta. Alla skänkelvikningar flöt på som det skulle i både skritt och trav. Även de skänkelvikningarna när man rider in på medellinjen ( X ) och sedan ställer om och rider tillbaka ut på fyrkantspåret igen. Det kändes verkligen fett. Fett gött.

Lekte även med lite öppnor och slutor. Det gick också bra. Lekte lite för mig själv när andra gjorde sådant som jag tyckte var lite tråkigt. Kändes lite värdelöst att syssla med WE när vi ändå bara skulle ha det två lektioner. Så medans de red lite figurer mellan bommar och halter med plingande i en klocka så red jag öppnor, slutor och på volter. Allt gick typ även här riktigt bra. Efter ett tag började jag även med att rida halva långsidan i öppna för att sedan gå över till sluta. Det brukar alltid vara ganska svårt. Tycker jag. Men idag gick det bra.

Nu har jag precis slängt i mig mat och tänkte göra mig i ordning för att möta Molly inne i stan för att sedan hänga hemma hos henne. Vet inte hur dagen ska sluta än. Vi har lite planer på ivkäll. Fast jag jobbar i morgon och är cepe-pank. Men jag orkar typ inte bry mig. Tänker nog gå ut ändå. Vad som man göra liksom. Sitta hemma och rulla tummarna? Ain't gonna happen. Ne nu ska jag nog börja klä på mig. Fan va jag är mätt. Känns som att buken kommer sprängas så att alla inälvor splashar på datorskärmen. Onöjd och överbelåten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar